Hyppää sisältöön

Käännös tehty koneellisesti käyttäen Google Translatea

Kansainvälisiä matkailijoita houkutellaan Järvi-Suomeen yhteistyöllä

16.5.2023 Tiedotteet

metsä heijastuu järvenpinnasta

Järvi-Suomea, Suomen Lakelandia, viedään ja brändätään maailmalle uuden yhteistyön voimin, joka ei tunne perinteisiä maakunta- tai kuntarajoja. Viisi Järvi-Suomen maakuntaa ovat lanseeranneet yhteistyössä visitlakelandfinland.fi -verkkosivuston, jolla tavoitellaan lisää kansainvälisiä matkailijoita alueelle. Sivusto esittelee tarjontaa Lahti Regionin, Visit Hämeen, Visit Tampereen, Visit Jyväskylä Regionin ja VisitKarelian alueilta.

Kansainvälisessä matkailussa Suomi on kiinnostava, mutta vielä pieni kohde

Suomi ja erityisesti Järvi-Suomen alue kiinnostaa yhä enemmän maailmalla, mutta tiedot alueen matkailutarjonnasta ovat olleet ripoteltuina usean maakunnallisen toimijan matkailusivuille. Nyt rakennettu yhteinen verkkosivu esittelee matkailuyrittäjien tarjontaa kootusti ja tarjoaa helpon ostoväylän matkailijoille.

”Mahtavaa että Kanta-Häme on mukana tässä yhteistyössä edistämässä yhdessä koko Järvi-Suomen ja sen alueiden näkyvyyttä kansainvälisille markkinoille. Alueena olemme pieni ja kansainvälistä näkyvyyttä kun tavoitellaan saamme yhdessä Tampereen, Lahden, Jyväskylän ja Joensuun kanssa yhdistettyä voimamme ja laajempaa vaikuttavuutta. Erityisen ilmoinen olen siitä että tätä projektia tehtäessä olemme kokoajan miettineet miten saamme yritysten tuotteet ja palvelut paremmin verkkoon ja ostettavaksi. Tämä on huikea mahdollisuus myös meidän alueen matkailutoimijoille!”, sanoo Linnan Kehityksen matkailuasiantuntija Outi Mertamo.

Järvi-Suomi on yksi Suomen neljästä matkailullisesta suuralueesta

Visit Finland on jakanut Suomen neljään matkailulliseen suuralueeseen: Helsingin seutuun, Lappiin, Järvi-Suomeen sekä rannikon ja saariston alueeseen. Nyt lanseerattu visitlakeland-finland.fi sivusto on jatkumoa Järvi-Suomen maakuntien jo aiemmin alkaneelle yhteistyölle.

Lakeland Finland –alueiden välinen verkostoyhteistyö on alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman (AKKE) rahoittama hanke. Hankkeen aikana 1.10.2021–30.9.2023 Suomen matkailutuotteille tarkoitettuun yhteiseen DataHub-tietokantaan on syötetty viiden maakunnan alueelta useita satoja matkailutuotteita. Hanke on lisännyt organisaatioiden digitaalista osaamista ja kyvykkyyttä sekä vahvistanut ylimaakunnallista yhteistyötä.

 

Lisätietoja:

Linnan Kehitys, matkailuasiantuntija Outi Mertamo, puh. +358 504 347 873

Visit Hämeen muodostavat Riihimäen seutu, Hämeenlinnan seutu ja Forssan seutu